Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Faktor-Faktor Pembelian Emas

Bagi memaksimumkan keuntungan, pelabur disarankan mengambil kira faktor-faktor berikut:


  1. Harga emas tersebut – semakin murah harganya maka semakin baik.(Jika tidakpun ada diskaun diberikan potongan RM)
  2. Emas fizikal atau akaun simpanan emas? Emas fizikal lebih baik (Boleh dipajak atau urus niaga tidak kira masa malam / subuh hehehe).
  3. Ketulenan emas – sebaiknya beli emas 999.9, 999 atau 916 Stok yang mudah diperoleh walaupun harga turun atau naik.
  4. Perbezaan harga belian dan jualan adalah rendah (spread) atau ada potongan diskaun.
  5. Syarat-syarat lain yang dikenakan contohnya emas tersebut tidak boleh calar, bengkok atau sumbing, resit asal perlu disediakan dan lain-lain lagi.
  6. Adakah anda ingin selalu menggadaikan emas tersebut? Kalau ya maka elakkan membeli syiling emas Kijang Emas dan syiling emas UOB Bank. Ini kerana kedua-dua bank berkenaan tidak akan menerima kembali syiling emas yang tercalar. Anda boleh membaca kisah Kijang Emas yang tercalar disini

Tambahan pula Ar Rahnu juga tidak menerima syiling berkenaan kerana ada unsur logo binatang bernyawa, kijang. So Kedai Pajak yang terima hanyalah kedai Pajak Ah Long

0 comments:

Post a Comment