Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Logam Kaya

Ada beberapa perkara yang kita kena yakin bila dah start simpan emas ni...

Kenapa kita dikenakan zakat emas? Adakah Allah saja suka2 letak hukum untuk emas sahaja dikenakan zakat? Mengapa Allah angkat darjat emas tinggi daripada logam-logam yang lain? Sedangkan logam yang termahal di dunia sekarang ini adalah titanium, tetapi emas juga yang diangkat darjatnya sehingga ke syurga..


Mengapa orang yang buka kedai emas, dari dulu sampai sekarang,
jarang kita dengar mereka tutup kedai disebabkan bangkrap. 20 tahun lalu depan kedai tu, esok pergi pun masih ada lagi kedai tu kat tempat yang sama. Yang peliknya, bukan pun hari2 orang datang beli emas macam beli barang di supermarket tu. Sedangkan supermarket pun boleh bangkrap dan bertukar2 tokey! China pun dah tekan US mereka beli terbaru 300tan emas, Kerajaan China sudah mula war-warkan rakyatnya menyimpan emas begitu juga jiran negara kita Singapura...Hakikatnya, USD semakin jatuh nilainya, Bulan lepas Obama luluskan lagi pencetakan dolar 300 billion USD base on apa? cetak suka2 jee.

Ada hadis mengatakan, "Akan tiba satu zaman di mana tiada apa lagi yang bernilai maka simpanlah dinar dan dirham (yakni emas dan perak)"

Kita tak tahu bila zaman yg dimaksudkan oleh hadis Baginda SAW tersebut, tetapi tiada siapa berani menafikan kiamat makin dekat. Justeru, zaman yg dimaksudkan juga tidak boleh dinafikan makin hampir.


Jadi, kalau ragu2 terhadap hadis tersebut, terpulanglah... sejarah telah membuktikan simpan wang kertas boleh menyebabkan masyarakat pada satu hari tiba2 akan jatuh muflis kerana wang kertas yang disimpan tiba2 langsung tidak bernilai sepertimana be
rlaku di Vietnam suatu ketika dahulu, malah Zimbabwe juga hanya dengan satu tindakan sahaja telah menyebabkan Dollar mereka terus jahanam dan hanya diukur menggunakan timbang berat sahaja.
Anda jamin nilai RM akan terus bertahan untuk selamanya? Beringat sebelum terlambat... Jangan fikir sangat nak melabur emas untuk kaut untung. Untung tu bukan tak boleh kaut, tapi kautlah bersama dengan ilmu... Tetapi emas perlu disimpan utk masa depan kita...

Bak kata hero filem tamil kegemaranku dari dulu padayapaa Rajnikhant... hehehe

"
apabila seseorang itu sudah jatuh ke bawah,tiada tempat lain dia mesti di pergi melainkan ke atas..."... amma (dah translate dari tamil)

0 comments:

Post a Comment