Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Diversify Pelaburan Anda

Saya bukanlah seorang yang pakar dalam urusan pelaburan. Tetapi melalui kursus2 ekonomi dan seminar2 yang saya hadirkan diri tahulah serba sedikit berkenaan menguruskan kewangan saya sendiri. Apapun prinsip asas pendapatan yang saya pegang sejak belajar di U lagi adalah "simpan dahulu kemudian baki baru belanja".

Sememangnya saya telah diversifiedkan semua duit saya kepada perkara2 yang dikategorikan sebagai pelaburan. Contohnya 60% dari pendapatan keseluruhan tetap saya melabur untuk Insuren Kesihatan, Public China Iktikal, Medical card dan koperasi Darussyifa yang mana pulangannya adalah 20% / annum. Membeli rumah juga satu pelaburan untuk jangka masa yang panjang. Rumah tidak kira yang bertanah atau tidak asalkan ada sudah memadai dan lebih baik kalau rumah itu terletak dalam kawasan yang strategik.

Sebagaimana pengguna kad kredit lain saya seorang pengguna aktif kad kredit dengan jumlah had kad yang maksimum setiap bulan . Adakah cara ini baik? Kalau anda ingin berhutang semberono ini adalah tindakan menjerut leher dan selangkah ke TITLE BANKRUP!!! Jangan gunakan kad kredit jika tidak dapat membayarnya kerana ANDA nanti akan tergolong dalam golongan PENGHUTANG dan PENYUMBANG duit 'Magic".

macam mana pula tu? MAGIC??!

Senang jee... Bank beri anda kad plastik yang murah nilainya. Anda pakai, duit masuk akaun bank. Duit ini yang saya maksudkan MAGIS!!! Anda beri bank duit instead of bank beri anda plastik keras!!! Murah hati anda kan!!!

Saya pula memang menggunakan kad semaksimum mungkin kerana saya mampu membayar sepenuhnya. Dari penggunaannya saya dapat nilai tambah bermacam2 perkara. Point saya bertambah, dapat tawaran melancong percuma, dan point itu saya tukarkan menjadi WANG semula secara tiba2 macam ANDA buat kepada bank! Berbeza bukan anda dengan saya.

Pelaburan lain yang saya terlibat adalah antaranya standard orang melayu A.S.B dan tabung Haji. Beberapa hari lepas Tabung Haji umumkan dividen sebanyak 5% setahun. Alahai sikitnya. ASB pula 7% KWSP 4.25%. Sebenarnya berapa % selayaknya saya dapat? Memang menyedihkan. Kalau macam ni laa pulangan saya perolehi dan berkadaran dengan simpanan bulan saya lambatlaa saya boleh menunaikan haji.

Emas. Berbalik kepada Emas simpanan anak saya. Pada satu hari bulan 12 2009, tiba2 saya dapat panggilan dari rakan lama saya seorang pakar insuren dan pelaburan. Beliau bertanya saya ada simpan emas tak? Then sudah tentulaa. So saya pun semak harga belian saya yang tidak sampai setahun itu. WOW! kenaikan 43%. Baru saya tersedar tentang satu lagi cabang pelaburan ini. EMAS!

0 comments:

Post a Comment