Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Economic Chain Reaction

Kenaikan harga emas akan berlaku apabila pengguna kurang yakin kepada nota kertas samada bond atau mata wang. Mereka mencari safe heaven untuk kecairan mereka. Emas mempunyai nilai yang universal yang mana nilainya adalah kebal dari pengaruh kejatuhan nilai nota kertas.

Kegagalan sistem ekonomi Greece tu sebenarnya bayang-bayang kepada kegagalan sistem ekonomi antrabangsa. Sistem tersebut terlalu kompleks dan saling kait mengait. Banyak negara lain yang model ekonominya sama macam Greece ni sebenarnya. Keadaan bolehlah dianggap retak menanti belah...

Anda tengok format sistem tu gagal. Mula-mula sub prime di US. Lepas tu Lehman pula tersungkur. Lepas tu Greece. Next one probably the biggest one. USD crash. korporat yang gagal kerajaan bail. Kalau kerajaan US yang gagal ekonominya siapakah pula yang akan bail? Setakat ni China, Jepun, Korea, dll negara yang termasuk Malaysia bagi life support system dengan tidak melambakkan USD & bond perbendaharaan US. Jika mereka lakukan, USD jadi abu matawang dunia jadi arang. Kesemuanya dalam situasi kalah-kalah. USlah yang paling teruk terjejas. Namun berapa lama mereka akan support? China sudah mula membeli emas dalam masa yang sama mengurangkan reserve dalam USD.

Treasury bond ni macam duit juga. Cuma ia dalam bentuk nota jaminan kerajaan US yang bond tu mempunyai nilai sebagaimana ditulis di atasnya. Masalah besar dengan tresury bond adalah ia boleh dicairkan dengan mudah. Macam USD juga. Jumlahnya pula adalah hampir 30 kali lebih banyak dari USD dalam edaran. Kesan melambakkan tresury bond USD dalam pasaran macam pencarum bank mengeluarkan semua simpanan mereka dari sesebuah bank. Apakah yang berlaku kepada bank tersebut?

0 comments:

Post a Comment