Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Kenapa Harga Emas Menurun Sekarang?

Salam brothers and sisters... I believe ...

Ayat pemula ini digunakan oleh 2 orang yang terkenal dalam zaman mereka dan saya meminjam ungkapan mereka sebentar buat posting semasa saya kali ini.

Bagi pelabur lama kebiasaannya mereka akan mengatakan biasalaa raya cina, betul tak? Hentam je laa sebab semua seniorita ops senior kata sebegitu, kan? Tapi atas faktor apa? 80% pelabur senior saya jangka tidak tahu kenapa sebenarnya berlaku sedemikian yang pasti mereka akan membeli sejumlah emas dengan kuantiti yang besar termasuk saya huhuhu.

Beb! sekarang ini bukan zaman ikutan atau Yes sir je beb and bos not always right! kekadang Bos/Pemimpin/ Ahli Politik pon kerap buat silap malah kekadang bodoh tak boleh ditegur. Sebab apa? kalau tegur/ atau membantah dengan ilmu sekalipun, nanti kena la tukar ke tempat lain/ Kuarantin seumur hidup. So diamkan je laa. Play safe ( bukan playboy yee). Sori merapu sedikit. Bukan apa terlalu kerap dah orang main pakai ikut je walaupun orang lebih arif / ulamak dah tegur tetap dibuatnya! Nak kata bodoh, berjawatan tinggi, ada berderet sijil tapi...

Ok laa balik kepada cerita asal ek.. Penurunan harga emas ini kepada yang ada sedia maklum adalah kerana beberapa faktor major antaranya krisis Asia Barat ( Hasil mashgul minyak dunia), Cetakan tanpa henti wang dolar (Pemain utama), tetapi yang terbesar sebenarnya pada pendapat saya ada 2 perkara iaitu :-
  • Pertama adalah kerana price correction selepas berada dalam bull market sejak 10 tahun lalu yang lalu.
  • Kedua adalah disebabkan ramai investor menjual Gold dan Silver untuk di invest pada bond, oleh kerana kenaikan interest rate bagi bond terutamanya di market Asian.

Sebenarnya terlalu ramai investor dunia beranggapan bahawa China’s bubble akan meletup sekitar mid-late 2011 Oleh kerana itu, interest rate dinaikkan utk menarik pelabur dan mengurangkan spekulasi.

Many people don’t like gold and silver because there’s no interest. When interest rates were near or at zero, gold and silver prices were rising and people got out of bonds and into the precious metals bull market. Now that Asian interest rates are rising, some investors are leaving precious metals, and possibly stocks, and getting back into bonds.

Tetapi, jika benar2 China’s bubble meletup, ape akan terjadi?…adakah investor dalam bond akan kembali membeli Gold dan Silver, sekaligus menaikkan kembali harga metal-metal ini ke nilai diluar jangkaan?

Sama2 kite pay attention to the price of gold, silver, oil, food prices, and interest rates…walaupun saya sendiri tidak beberapa pasti secara detail untuk relate price semua perkara ini, tapi itulah ahli nujum luar negara nasihatkan…selepas 10 tahun bull market, namun adakah correction kali ini hanya minor, atau boleh jadi major?…sama2 pay attention.

Walaubagaimanapun “I’m not selling. I’m waiting to buy more gold and silver if the price continues to drop.” Anda semua sedia maklum apa yang sedang berlaku di Mesir bukan? impaknya sekarang disana nilai secawan kopi sudah mencecah RM200.

Berita kebanyakkan di dada akbar sedunia memaparkan jangkaan ekonomi dunia akan suram tambahan kemungkinan besar harga minyak akan naik termasuk di Malaysia. (kerajaan tak boleh nak tampung lagi dengan subsidi) oleh demikian harga barangan pasti akan menigkat sedikit masa nanti.


0 comments:

Post a Comment