Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Negara Greece Sekarang

Salam

Sebentar tadi saya dapat bersembang "chat" dengan rakan dari luar negara. Katanya banyak berita dari negara Greece yang tidak di ceritakan sebenar-benarnya...

Mengapa? kerana sebenarnya mereka sedang di take over oleh satu kuasa lain dan mereka menjadi seperti boneka sahaja.

antara petikan ayat2 dari satu web chat dari rakyat Greece di luar negaranya :-

"Negara kami sudah dibawah kawalan bankrupsi semenjak beberapa bulan lepas"

"Sekarang kita sedang menonton drama epilog Greece dan saya rasa ia tidak akan berakhir lagi. Sebenarnya secara praktikalnya tidak langsung....

"Penganggur (part time tak kira) dah lebih 30%"

"Kerajaan kenakan cukai yang sangat mengarut untuk menutup lubang fiskal, dan rakyat tidak mampu untuk membayar lagi" - macam sama je dengan kerajaan Malaysia GST 6% (lepas menang pilihanraya full swing sekarang pon tax dah jalan, servis tax 4-6%( kita beli ambil sendiri pon kena cukai servis, gila!), cukai telco prabayar 6% tangguh-sama gak lepas menang pilihanraya akan diteruskan, tol akan naik, minyak masak akan naik sebab dah di control bekas raja gula (Robert Kwok), minyak petrol akan naik, gas masak tunggu masa je ni, begitu juga yang lain2... gaji? tetap macam tu!

"Satu dari dua famili telah mencecah taraf miskin" di Malaysia jika pendapatan keluarga bawah RM 3000.00, anak 2 orang dan tinggal di bandar besar seperti Pulau Pinang, KL dan JB, maka ia dikategorikan miskin!!!

"Perdana Menteri mengumumkan bahawa kerajaan akan memastikan atleast seorang dalam famili tersebut mesti ada kerja" hah?!!

"Ekonomi kita dah hancur! kita tidak lagi mengeluar tetapi mengimport"

"Potongan dalam semua perbelanjaan, hidup makin susah dan barangan semakin mahal! tapi gaji tetap kecil!, bayangkan hidup semakin mahal melebihi 7-8% setahun tapi gaji atau pencen dipotong/ defisit sehingga 20%! masukkan ini kepada cukai yang bukan-bukan pula, semua dah tak sanggup" ermm macam sama kat Malaysia je rasanya nih

"PEMIMPIN SEMUA LARI DARI TANGGUNGJAWAB DAN MEREKA KAYA RAYA, TENTUNYA HASIL DARI SALAH GUNA KUASA" ni pon sama rasanya di Malaysia... jadi wakil rakyat sepenggal, kaya 7 keturunan!

dan berlambak2 lagi komen, keluh kesah dari rakyat Greece yang boleh anda tanya Pakcik Google...

Sedikit dari saya, Fikir-fikirkan lah untuk masa depan negara kita nanti. Jangan terlalu emosi dan mengikut perasaan sangat. Kaji, baca, dengar dari semua pihak jangan harap dari satu pihak sahaja. Buka minda anda seluasnya. Pilihan ditangan anda! Daftar lah sebagai pengundi demi kelangsungan Malaysia dan terutamanya keluarga anda.



0 comments:

Post a Comment