Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Terbunuh ketika melombong emas


Al fatihah kepada mangsa dan takziah kepada keluarga mangsa.

Mohd Shafadrul maut apabila terowong di dalam lubang sedalam lebih lima meter yang digalinya di ladang sawit milik Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim (PKAYM) di kilometer 13, Jalan Endau-Mersing di sini, runtuh kira-kira jam 9 malam.


Dalam kita menjalani kehidupan ini perlulah ada satu panduan yang perlu kita patuhi dan ikuti barulah hidup kita ini teratur dan memberikan jaminan keselamatan kepada kita.

Seperti mana memandu ada undang-undang yang perlu dipatuhi begitu juga kerja melombong atau cari gali ini.

mengikut undang-undang Kanun Tanah Negara Sec 4 Berkaitan tanah ialah :

"Apa sahaja yang berada di atas dan dibawah dan terlekat padanya adalah tanah" inilah yang membezakan antara Pajakan tanah 60, 99 dll tahun atau Freehold (pegangan bebas). Jika pajakan tanah itu tamat tempoh rumah anda sudah ditakrifkan sebagai tanah. Jadi milik kerajaan! Harta anda adalah yang boleh alih sahaja!

Disini dalam melombong juga ada undang-undang. Perlu kebenaran melombong dan kaedah melombong yang dibenarkan. Perlu mohon permit mengeluarkan batuan di pejabat tanah. JANGAN buat sesuka hati kerana perlu ambil kira kekuatan tanah, kontur tanah, aliran air dll. Tambahan jika tanah tersebut ada tuan punya seperti yang terjadi kepada mangsa.

SIKAP TAMAK SEMEMANGNYA MEMBAWA KERUGIAN, ORANG TAMAK SELALU RUGI!
RUGI DUNIA TAKPA LAGI TAPI JANGAN RUGI DI AKHIRAT!

0 comments:

Post a Comment