Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Sedikit pasal budget 2012

Salam kepada semua pembaca blog saya.

Berita budget baru diumumkan oleh PM Malaysia pada jumaat lepas bagi perencanaan ekonomi negara kita Malaysia.

Sejumlah 200 billion ringgit lebih diperuntukan.

Banyak persoalan yang ditimbulkan oleh bajet 2012 itu. Apakah GST akan tetap dilaksanakan? Mengapa subsidi kepada 4 IPP dan syarikat tol yang berjumlah RM25 bilion tidak disentuh? Mengapa kaedah pengurusan bajet itu tidak dinyatakan? Dari mana sumber kewangan untuk bajet itu akan diperoleh? Mengapa sifatnya tertumpu kepada one-off? Mengapa tiada kepastian tentang kedudukan subsidi minyak dan barang keperluan lain? Anda perlu ingat, pengurangan subsidi untuk komoditi-komoditi itu akan menyebabkan harganya naik!!!

Prepaid 6% juga lepas pilihanraya...

Budget untuk IPP pula tidak langsung disentuh iaitu sejumlah 19 billion ringgit setahun.

Isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 ringgit dan ke bawah memang mendapat bantuan RM500 tetapi selepas itu mereka terpaksa membayar pelbagai cukai kepada kerajaan seperti cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dan lain-lain cukai.

Kakitangan kerajaan pula usia perkhidmatan dilanjutkan ke 60 tahun. 60 tahun?!!! Sekarang ni usia 50an pun ramai yang dah tidak produktif lagi. Inikan pula 60 tahun. jawabnya makin bertambah ramai la yang akan makan gaji buta. Buktinya sudah terlalu banyak. Kes sakit pula jangan cakapla. Nak naik pangkat? tunggu yang diatas mati (maaf kasar bunyinya tapi ini realiti) atau opsyen.

Budget kali ini baik untuk jangka masa pendek tapi long term habisin bagi rakyat marhein seperti saya ini...


0 comments:

Post a Comment