Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Petunjuk Harga Semasa


Jadual diatas adalah petunjuk harga emas semasa. Sehingga hari ini harga emas tidak berganjak jauh bersekitar 1,650.00 USD per ounce. 

Jika anda perhatikan jadual yang diberikan diatas sekitar awal bulan Januari adalah harga terbaik untuk belian manakala hujung februari adalah waktu sesuai untuk mendapatkan untung segera.

Jika begitu pada awal januari juga adalah waktu yang sesuai untuk membuat pajakan ke ar Rahnu walau apapun kaedah yang anda ingin panggil. 30/70? 35/65? apa apa laa yang anda fikir sesuai...


Namun jika anda buat kaedah pajak ini pada tahun lepas sekitar bulan September tahun 2011 bahananya bayaran bulanan adnda perlu tanggung untuk tempoh jangka masa panjang. Kalau anda pajakkan di Agro Bank makan anda perlu bersedia untuk bayar semua jumlah pajakan anda berakhir bulan Jun depan kerana maksimum pajakan yang dibenarkan adalah 11 bulan sahaja.

Jika anda pajak di Bank Rakyat anda cuma perlu bayar bulanan sahaja kerana maksimum adalah 3 tahun. Anda lebih bernasib baik berbanding sesiapa yang memajakkan di tempat-tempat lain. Silap haribulan Emas anda akan dilelong jika anda gagal tebus sebelum tahun / tempoh pajakan anda berakhir...

Jadi nasihat saya jangan terlalu cepat mengikut kata penjual emas yang menyuruh buat pelaburan cara pajak ini. Belajar dahulu dari yang tahu dan berhati-harilah...




0 comments:

Post a Comment