Party Items n Toys for your love one

Membeli Surat Pajak dan Emas Terpakai

Saya memahami tidak ramai yang memiliki sejumlah wang untuk terus menjadi agen emas ai Love Gold . Oleh yang sedemikian jadilah sub agen dengan group ai Love Gold dengan mendapat potongan RM bagi setiap gram emas yang dibeli dan mendapat RM bagi setiap gram yang dibeli oleh pihak lain dari nilai semasa belian emas. call/ sms segera.

Harga jualan lebih rendah dari harga pasaran bagi rantai tangan dan rantai leher emas 999 24k, gold bar GCP (999), pam suisse (999.9) dan 1 dinar 999.9 24k begitu juga belian semula lebih tinggi dari harga pasaran.

Persediaan Untuk Melabur

Salam hormat.


Terima kasih kepada yang bertanya bagaimana cara buat wang dengan emas ni dan bagaimana cara meningkatkan nilai emas anda. Apapun anda perlu bersedia dari segi antaranya ilmu dan tentunya wang.

Namun jika tiada wang dan anda sanggup meminjam juga tidak bermasalah andai anda mampu untuk membuat bayaran bulanan. Bagi saya kalau nak berhutang buatlah hutang menjana keuntungan tidak kira jangka pendek, sederhana atau panjang.

Bagi saya semua orang berhutang antaranya beli rumah (jangka masa panjang sangat baik), tanah, kereta (jangka panjang turun nilai, kos tinggi), perabut (saya tidak kearah ini kerana anak saya sangat lasak ), Emas (saya buat juga awal dahulu kaedah ni) dan seterusnya lain2.

Apapun pilihan anda saya akan ketengahkan kaedah emas.

Untuk menjadikan emas sebagai pelaburan anda perlu memahami perkara-perkara asas seperti dibawah:

  • Emas adalah pelaburan jangka masa sederhana dan panjang. Ia memang akan menguntungkan pelabur. Tempoh masa untuk pelaburan emas disarankan sekurang-kurangnya 1 tahun ke atas. Kesabaran penting kerana ia melibatkan proses menunggu harga emas naik dan turun. (Ada kaedah daily juga nanti saya ketengahkan)
  • Di dalam pelaburan emas, anda perlu menggunakan konsep mulakan sekarang. Beli emas dulu kemudian tunggu (buy first then wait), bukannya tunggu masa yang sesuai untuk bermula. (kaedah ini kalau untuk hardcore seperti saya)
  • Sebagai komoditi, harga emas sentiasa ada turun naiknya tetapi di dalam jangka masa panjang harganya akan meningkat naik. Pelaburan emas tidak menjamin pendapatan tetap setiap bulan. Jika anda mahu menjana pendapatan setiap bulan maka pelaburan emas bukanlah jawapannya. Jawapannya ialah perniagaan emas. Ya! Anda kena melabur sambil berniaga emas. (Tidak pun jadi sub agen ailovegold)
  • Pelaburan emas yang sebenar bukanlah dengan cara menyertai skim-skim pelaburan emas. Anda akan temui beberapa syarikat yang menawarkan pulangan lumayan jika anda melabur emas dengan syarikat mereka (contohnya memberikan pulangan tetap 2%-3% sebulan). Ini kerana risikonya adalah tinggi. Sudah banyak syarikat yang menawarkan pelaburan emas telah diserbu oleh Bank Negara Malaysia atau cabut lari.
  • Semakin banyak ilmu yang anda perolehi maka menjana pendapatan dengan emas akan menjadi lebih mudah. Justeru anda perlu rajin membaca laman-laman web yang berkenaan emas. Saya lampirkan contoh laman web berkaitan. Lagi mudah baca blog2 emas yang selalu diupdatekan walaupun kadang2 cerita sedikit tersasar macam saya hehehe...
i. Kitco (www.kitco.com)
ii. The Bullion Desk (www.thebulliondesk.com)
iii. Goldsilver.com (www.goldsilver.com)
iv. Mineweb (www.mineweb.com)
v. Casey Research (www.caseyresearch.com)
vii. Bullionvault Gold News (http://goldnews.bullionvault.com/)
viii. World Gold Council (http://www.gold.org/)

0 comments:

Post a Comment